Tuesday, April 10, 2012

Ομοφοβία ένα είδος “Ψυχολογικής Αλλεργίας”


Αλλεργία Ορισμός: Μια υπερβολική και ανώμαλη αντίδραση του οργανισμού σε ένα αντιγόνο ή ερέθισμα το οποίο δεν είναι απαραίτητα βλαβερό ή επικίνδυνο για τον οργανισμό (όπως η γύρη).  Το αποτέλεσμα της αλλεργικής αντίδρασης είναι τα διάφορα καθόλου ευχάριστα συμπτώματα που είναι γνωστά σε όλους μας νομίζω.Με τη μικρή εμπειρία που έχω στην αρθρογραφία έχω παρατηρήσει το πολύ ενδιαφέρον φαινόμενο. Παρόλο που έχω γράψει άρθρα πάνω σε πολλά και διαφορετικά θέματα που αφορούν την ψυχολογία, δεν έχω λάβει σχεδόν καθόλου αρνητικά σχόλια και κριτικές. Αντίθετα στο ένα και μοναδικό άρθρο που έχω γράψει πάνω στο θέμα της ομοφοβίας έχω δεχτεί κάποιες λεκτικές “επιθέσεις” υπό μορφή σχολίων και αυτό με κάνει να αναρωτιέμαι μήπως το θέμα αυτό ενεργοποιεί ένα μηχανισμό αντίδρασης και επιθετικότητας που εγώ τον χαρακτηρίζω ως “Ψυχολογική Αλλεργία”.
Δεν θα ξεχάσω την πρώτη παρουσίαση που έκανα σε ένα αμφιθέατρο κολλεγίου πριν από αρκετά χρόνια όταν ήμουν ακόμη φοιτήτρια και παρουσίαζα μια εργασία μου πάνω στην Ομοφοβία και την βία γενικά με στόχο την LGBT κοινότητα. Όταν ολοκλήρωσα την παρουσίαση κάποιοι από τους παρευρισκόμενους φοιτητές (ευτυχώς ένα μικρό ποσοστό), σηκώθηκαν όρθιοι και μου είπαν ότι θα έπρεπε να ντρέπομαι που παρουσιάζω ένα τέτοιο θέμα το οποίο τους προσβάλλει και είναι ανήθικο. Αντέδρασαν αρκετά επιθετικά. Αυτή η έντονη αντίδραση τους με έβαλε σε σκέψεις και αποφάσισα να διαβάσω περισσότερα για τις έρευνες που υπάρχουν πάνω στο θέμα.

Τι το επικίνδυνο μπορεί να έχει ένας αδύνατος και λίγο θηλυπρεπής gay που προχώρα στο δρόμο, ίσως λίγο πιο “κομψά” από ότι επιβάλλει η πρέπουσα κοινωνική συμπεριφορά; Τι ενεργοποιεί αυτού του είδους την “Ψυχολογική Αλλεργία” που έχει ως συμπτώματα τη βία και την επιθετικότητα. Τι ωθεί μια ομάδα “αληθινών ανδρών” να τον στείλει στο νοσοκομείο;

Σίγουρα το “αντιγόνο” δεν είναι επικίνδυνο…

Οι αντιδράσεις και τα συμπτώματα όμως είναι… 

Πρόσφατα ο 24χρονος Daniel Zamudio, θύμα ομοφοβικής επίθεσης από Χιλιανούς νεοναζί στις αρχές Μαρτίου, είναι κλινικά νεκρός και ας μην ξεχάσουμε τον  Jamey Rodemeyer όπου ήταν μόλις 14 χρονών και αυτοκτόνησε διότι ήταν θύμα bullying.


Ομοφοβικές Αντιδράσεις:

Σε αυτό το σημείο θέλω να παραθέσω απόσπασμα μιας ερευνάς, η οποία συνδέει την Ομοφοβία με τη σεξουαλική διέγερση: Οι συγγραφείς διερεύνησαν την σεξουαλική διέγερση ετεροφυλόφιλων ανδρών, οι όποιοι είχαν χωριστεί σε δυο ομάδες. Η μια ομάδα βάση συνέντευξης είχε χαρακτηριστεί ως Ομοφοβική και η άλλη όχι. Η ομάδα που χαρακτηρίστηκε ως Ομοφοβίκη ανακαλύφθηκε ότι είχε πολύ περισσότερη σεξουαλική διέγερση κατά τη διάρκεια προβολής ομοφυλοφιλικών βίντεο από την άλλη ομάδα.

Αυτά τα ευρήματα οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η Ομοφοβία συσχετίζεται θετικά με καταπιεσμένα Ομοερωτικά συναισθήματα.
Οπότε θα πρότεινα ανεπιφύλακτα στους άνδρες που θέλουν να αποδείξουν τον ανδρισμό τους, να ανακαλύψουν κάποιον άλλο τρόπο ώστε να μην έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Η ανασφάλεια και η άγνοια δημιουργεί μόνο θύματα.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis